Blogger jeg følger

onsdag 10. november 2010

Lite spising - men mye mat!

Jeg tenker veldig mye på mat...spesielt nå som jeg har veldig dårlige dager, og ikke får i meg noe spiselig.... Dietten min består av et par slurker med vann, og krysse fingrene for at det holder seg på plass..jeg skulle hatt et lite kjøleskap ved siden av sofaen, så jeg ALLTID hadde hatt iskaldt vann tilgjengelig! ;-)

Men fantasere om mat, kan jeg jo alltids gjøre!! :-)

Jeg er veldig glad i mat...nesten all mat, har vel så vidt nevnt at lever og blodmat ikke akkurat glir ned, men hvis jeg kommer på besøk til noen som vil servere meg levergryte, er jeg veldig glad i saus og poteter jeg altså...hehe! Ja, også sild da...det får jeg bare ikke ned - jeg har prøvd i de fleste varianter....

Nå for tiden må jeg fokusere på proteiner, proteiner og proteiner...og det er hardt for en gønnsakselsker!! Dessuten er det kjedelig å bare spise kjøtt, kylling fisk eller andre proteiner - jeg er ikke akkurat noen kokk, som kan mikse sammen en marinade sånn på 1-2-3, som gjør at jeg kan sitte å momse i meg et kyllingbryst uten at det bare blir kjedelig... Men lenge leve www-verdenen, jeg har funnet mye snadder der ja! Men er fortsatt på jakt etter en skikkelig god marinade,- og dipsaus til scampi, som funker godt sammen...det finner jeg nok etterhvert - ingen hastverk foreløpig!

Det nærmer seg heldigvis fiksing av denne magen min nå da.. (jeg skal ikke være så altfor optimistisk, for jeg har vel sagt det i et halvt års tid nå - men gir jo heller ikke opp da!) Uansett, spørsmålet, eller tankene som surrer rundt i hodet mitt for tiden, er: Hva skal det første skikkelige måltidet mitt være?? Valgene er mange, alternativene litt færre, for med mage på størrelse med et par munnfuller, så det begrenser seg helt av seg selv.... Men alt det jeg har lyst på da!! Jeg tror det blir noe fisk da...lett fordøyelig mat er nok tingen! Men det vil jo bare tiden vise...kanskje jeg ikke ender opp med å bli fiksa før julaften - og da er det jo pinnekjøtt!! ;-) Hehe!

Nuvel, det var mine tanker om og rundt mat da...gleder meg grenseløst til å kunne kokkelere skikkelig igjen, i stedet for å bare varme opp noe i all hast, for å innse at det ikke vil være på plass! *frustrerende* Og jeg har jo venner jeg har invitert på middag leeeenge før jeg blei sjuk, så jeg gleder meg til å få gjennomført det og! :-)

Så mens jeg venter på "magefiksing", tar jeg gjerne i mot tips til hvordan jeg kan lage til laks da, ikke for mye grønnsaker som tilbehør - men litt kan det være! :-)

Og jeg kommer nok med litt flere oppskrifter etterhvert - har bare ikke vært i bloggehumør de siste par dagene! Kommer sterkt tilbake... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar