Blogger jeg følger

lørdag 6. november 2010

Toves pizzabombe

Her jukser jeg, jeg bruker nemlig ferdiglaget bunn - altså det firkanta versjonen man finner i frysedisken. Men jeg har til dags dato ikke fått klager på pizzaen min da, bortsett fra: "Herregnu, har du tenkt til å fóre meg ihjel?" Man kan vel si at jeg gjerne overdriver litt med toppingen...mitt motto er å få pressa på mest mulig godsaker i en rett! :-)

Jeg bruker: (legg til, eller fjern etter eget ønske)

1 frossen pizzabunn, kan med fordel forstekes noen få minutter
400 gram kjøttdeig
1 pk bacon/ost-pølser
1 rød paprika
1 ganske stor løk
1 bbq-marinert kyllingbryst i strimler
ca 8 champignong
1 pk smårettsbacon
1 glass tomatpuré
1 pose pizzasaus
1 boks ananas
2 pk revet ost, 4 oster

Start med å gjøre alt klart, kjær løk i tynne strimler, det samme med paprikaen, og soppen i skiver. Legg kyllingen i bbq-marinaden i en brødpose og knyt igjen, og la den ligge til den skal stekes.
Stek kjøttdeigen til kjøttsaften har begynt å piple, tilsett pizzasausen, og rør godt, legg til side i en bolle/skål, helst så stor at alt kan blandes til slutt. Fres pølsebitene raskt - de skal bare får ne stekekorpe. Stek baconet, og legg det sammen med kjøttdeigen. Stek sopp, løk og paprika sammen, tilsett kyllingen og stek til den er nesten gjennomstekt. Legges i samme skåla som resten av toppinga.

Smøt pizzabunnen med tomatpuré, tilsett toppinga, ananas og masse ost på toppen, settes i ovnen på ca 180 grader til osten er smeltet, og all toppinga eg helt gjennomstekt.

Dette er en VELDIG mektig pizza, og passer helst til mere enn 4 personer.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar