Blogger jeg følger

søndag 7. november 2010

Fylte kyllingbryst

Jeg var invitert på pitapizza i går, men magen min er ikke helt glad i lyse brødsorter, så det blei pitapizza uten bunn..hehe! Funka fint for meg det altså! ;-)

Men i løpet av gårsdagen, når jeg var ute og handla, fikk jeg så innmari lyst på Mozzarella på denna pizzaen min, så jeg kjøpte med meg et stykke.... Selvfølgelig blei det jo en del igjen, og jeg har egentlig grubla litt over hva jeg skulle bruke restene til, før de blir ødelagt.... Men så slo det meg... Med litt pimping av osten, må det jo være ypperlig til å fylle et kyllingbryst med!

Så kveldens middag/kveldskos blir:

1 stk flatbanka kyllingbryst
Noen cm tykke skiver Mozarella, blandet med diverse urter og krydder
Rulles og surres sammen med hyssing og gis en stekeskorpe i meierismør, og ferdigstekes i ovnen på moderat varme.

Ovnsbak noen få brokkolibuketter sammen med kyllingen. Pass på at brokkolien ikke blir svidd. Kok ut panna med bittelitt hvitvinseddikk, og en skvett fløte, smak til med salt og pepper, og eventuelt en klype sukker. Monter med noen klumper smør.

Enjoy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar