Blogger jeg følger

fredag 5. november 2010

Lam i pita

Denne retten fant jeg her, og etter å ha servert lammestek i klubb for ei tid tilbake, måtte jo denne prøves. Lam er noe av det aller beste jeg får, og synes det var på tide å prøve noe nytt, angrer ikke et sekund!

Jeg bare ca'e meg fram til det jeg syntes passa, men oppskriften finner men jo som nevnt over her.... Og jeg brukte tørka urter, i stedet for friske.

Man trenger:

Renskåret lammekjøtt
Paprikapulver
Hvitløkssalt
Oregano
Koriander
Karve
Mel

Bland krydderene og melet i en pose, og rist kjøttet i det, og stek kjøttet.

Tikka masala saus:

Rømme
Masala

Blandes til ønsket smak og styrke.

Riv isbergsalat i ønskelige biter, skjær opp agurk, paprika og tomat. (for de som vil ha det) Varm pitabrødet.

Start med å smøre pitabrødet med litt tikka masala-saus, legg på salat og grønnsaker, så kjøtt, og topp det med mere saus.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar