Blogger jeg følger

tirsdag 2. november 2010

BBQ-marinert kyllingbryst

Jeg jukser her, jeg bruker butikkjøpt bbq-saus, har bare ikke kommet så langt at jeg har prøvd å lage min egen, og jeg synes at den jeg får på butikken er knallgod... Men jeg bruker min egen krydderblanding da, og kombinasjonen har vist seg å passe min gane i alle fall!

Kryddermiks:

1 ss paprikakrydder (jeg er på jakt etter røkt paprikakrydder, noen som veit hvor jeg får tak i det?)
1 drøy ts tørka chiliflak
1/2 ts kajennepepper
2 ts salt
1 ts pepper
2 ts hvitløkspulver
2 ts løkpulver

Dette blir jo mer enn til én marinering, men krydderet passer godt til andre anledninger og.

Ha et noen teskjeer av krydderet i en pose, sammen med en god "dæsj" av bbq-sausen, og bland godt. Ha oppi kyllingrystet, og gni det godt inn i marinaden, så alt er dekket. Knyt igjen posen, og la det ligge noen timer - gjerne natta over.

Stekes, eller grilles, og serveres med en god salat.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar