Blogger jeg følger

mandag 1. november 2010

Kyllingsandwich

Dette er en sandwich jeg fikk servert på kafé en gang, har prøvd så godt jeg kan å etterligne den, men får det ikke helt til, men godt blir det uansett!

Du trenger:

2 skiver godt brød, gjerne Landbrød, eller hjemmebakt hvis du er flink til det
1 kyllingfilet
3-4 blader ruccola
Noen ringer rødløk
Et par skiver agurk
Ei god skive Brie
Et par paprikaringer
(gjerne litt tomat, jeg er ikke noe glad i det, så det sløyfer jeg)
Aïoli (jada, butikkjøpt går heeelt fint)

Stek kyllingbrystet ca 3-4 minutter på hver side, la det hvile litt. I mellomtiden smører du aïoli på begge brødskivene, legger ruccola og de andre grønnsakene på den ene skiva.
Sett kyllingbrystet inn i ovnen med brie-stykket oppå, og la osten smelte litt, skal ikke få farge, bare begynne å renne litt. La det hvile i et par minutter.

Legg kyllingbrystet oppå de andre godsakene, avslutt med siste brødskive, og spis! (kan dele opp kyllingbrystet i litt mindre biter da, hvis man ønsker.)

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar