Blogger jeg følger

torsdag 4. november 2010

Kjøttboller surprise

Jeg ELSKER ost...nesten all ost faktisk. Før i tiden var det KUN Norvegia som kom innenfor mine lepper, men jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig glad for at smaksløkene vokser og..... Denne retten blei til en gang jeg hadde invitert ei venninne på spaghetti og kjøttboller, så hadde jeg litt lyst til å lage en liten vri på det...

Du trenger til kjøttbollene:

400 gram kjøttdeig
1 løk
Strøkavring
1 egg
Potetmel
Melk
Muskat
Salt og pepper
Oregano og eventuelt andre urter du liker
Reven parmesan
Reven jarlsberg eller noe med mere smak, om du ønsker

Start med å spe kjøttdeigen til du får en passelig kjøttbollekonsistens - hendene er absolutt det beste redskapet til den jobben. Bland ostene. Lag kaker av kjøttbollefarsen, legg en god klump med ost i hver kake, og form det til en bolle. Stekes så de får en stekeskorpe hele veien rundt.

Du trenger til tomatsausen:

1 boks med hermetiske knuste tomater
1-2 ss tomatpuré
Oregano
Salt og pepper
Litt sukker
Vann

Bland alt bortsett fra vann og sukker i en kjele, spe med vann hvis det er nødvendig, og rund av smaken litt med sukker. Ha kjøttbollene oppi og la de koke ferdig i sausen.

Serveres med pasta etter eget ønske.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar