Blogger jeg følger

søndag 7. november 2010

Ikke akkurat matsnobb....

Joda, jeg skal strekke meg så langt å si at jeg kun bruker meierismør til steking, men det e vel det..... Og eg må jo innrømme at levergryte og blodmat ikkje akkurat glir så lett ned nei...

Nuvel, poenget med å skrive dette, er at jeg ser på veldig mange matblogger, at det kun er kylling fra Holte gård som duger, og da diverse andre "eksklusive" råvarer som er tingen. Og for all del, jeg skal skal ikke krangle med bloggerene om det, smak og mengde er nok noe helt anna enn det jeg er vant til med Priors "helt ordinære" kyllingbryst - men det funker for meg! Dessuten passer det min lommebok mye bedre enn råvarer fra Holte Gård....

Og her kommer en kyllingrett, med Priorfilet, og enkelt tilbehør:

Du trenger:

1 kyllingbryst
Saft, og skall av en halv lime
Litt olje
Mariner kyllingen i dette i ca en halvtime

Sett på ris til koking, tilsett frosne grønnsaker mot slutten av koketiden.

Stek kyllingen i ca 3-4 minutter på hver side, (avhengig av tykkelse) kok ut pannen med litt fløte, og montér sausen med noen få klatter med smør. Smak til med salt op pepper.

Enjoy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar