Blogger jeg følger

torsdag 4. november 2010

Proteinmat

En rett som dukka opp i hjernen min etter å ha mimra litt fra gode, gamle skoledager.... Lagde dette på skolekjøkkenet, og det slo meg her en dag, at dette er jo midt i blinken for meg som skal proppe i meg proteiner! Er nok en fornorska variant av "Deviled Eggs".

Du trenger:

2 egg
Kaviar (fra tube, velg sjøl hvor sterk man vil ha den)
Gressløk

Start med å hardkoke eggene, og skyll de i kaldt vann, så man unngår den grønne kanten rundt plommen. Skrell eggene og del de på langs, og ta ut plommen forsiktig, så man ikke ødelegger hviten.
Hakk litt gressløk, men spar noen strå til pynt.
Ha eggeplommene i en bolle, sammen med ca 1 skje kaviar pr plomme, og gressløken, og bland godt.
Ha blandingen i en sprøytepose, og ha de oppi hvitene igjen. Et lite tips: Skjær en bitteliten skalk av eggehviten, så den står stødig.
Legg på et par strå med gressløk, og server. Passer veldig godt på et påskefrokostbord!

Man kan også bruke røykelaks i stedet for kaviar vil jeg tro, finhakk den, og bland sammen med eggeplommene - smaker nok helt sikkert fortreffelig det og!

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar