Blogger jeg følger

mandag 13. desember 2010

Mandag 13. desember

Da var jeg kommet opp til Haukeland igjen - og siden jeg forsov meg KRAFTIG i dag, kom jeg akkurat tidsnok til middagen.

Det er alltid to valg på middag, bortsett fra i helgene, og i dag sto valget mellom dampa torsk med gulrøtter, poteter og urtesaus, og kjøttpudding med poteter grønnsaker og paprika,- og persillesaus. Jeg var ikke i tvil, jeg har sikla etter fisk i månedsvis, så til tross for at kokt og dampa fisk ikke er blant mine fiskefavoritter, valgte jeg torsken.

Jeg har jo ikke akkurat plass til så mye, så jeg droppa gulrøttene, angrer bittelitt på det, ville jo absolutt ha gjort seg til torsk - men noe MÅ vike...hehe!

Torsken var grei nok, litt tørr dessverre, men smaksmessig god - sausen har jeg fått servert her oppe før til torsk provence, og den er bare nydelig! Klarer ikke å definere hvilke urter som er brukt i den, men gressløk og persille er det i alle fall, og den er kremaktig og deilig! Nesten så man kan spise den som suppe....

Hadde et par dessertvalg og, men magen var full - dessuten av det ikke mye som frista: Aprikossuppe med kremfløte, eller fruktkake... Litt skuffa over at det ikke var lussekatter i anledning dagen, men man kan da ikke få alt!

Alt i alt ender dagens middag opp på "greit nok", ingen højdare, men heller ingen stor nedtur - men eg blei god og mett, og det er vel det som teller!?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar