Blogger jeg følger

torsdag 11. august 2011

Long time, no foodmaking - and no blogging!

Har vært utrolig lite aktiv på kjøkkenet mitt i løpet av de siste månedene.... Formen har vært heller dårlig, og jeg har vært på "husmorferie" hos ho mor, stort sett hele sommeren, og da er det som regel ho som står for kokkeleringa.

Men i dag er det et nytt prosjekt på gang.... "Datt" over en superbillig iskremmaskin på Europris, og for meg som ELSKER is, var det rett og slett et kupp! Nå er det jo ikke akkurat så veldig komplisert å lage is uten maskin, men det innebærer at man skal huske å røre sånn ca hver halvtime - og for et vimehode av mitt kaliber, kan ikke det gå bra...! ;-)

Så i dag har jeg invitert min aller besteste på premieren, planen er å lage moccais, og jeg har leita på nett etter oppskrift, og endte opp med litt herfra, og litt derfra, så det blir veldig spennende å smake på resultatet!

(Har lovt å spandere på ho en is hvis det skulle bli fullstendig mislykka da - så jeg har gardert meg!)

Ho kommer hit om et par timers tid, og i følge de fleste oppskriftene jeg har kommet over, skal blandinga avkjøles i kjøleskap et par timer før den skal opp i maskinen, så det er vel bare å sette i gang nå....

Rapport om resultatet kommer seinere - måtte jo bare informere at jeg nå endelig er i gang igjen! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar