Blogger jeg følger

tirsdag 10. mai 2011

Variasjoner over et tema.

Jeg er en ostesmørbrød-freak...det finnes ikke et måltid i løpet av døgnet, der jeg IKKE kan spise ostesmørbrød, og siden jeg nå endelig klarer å spise relativt normalt igjen, blir det minst et ostesmørbrød til dagen - og jeg leter stadig etter nye varianter.
Ikke at jeg blir lei med det første, smelta ost kan ikke bli feil det, men det er jo godt å finne på noe annerledes inniblant.

Har fortsatt litt merkelig kosthold da, der proteiner e hovedprioritet, så det blir gjerne et kyllinglår til frokost, eller tidlig lunsj, men de forrige lårene jeg kjøpte, var så gedigne, så jeg orker ikke hele - og da må jo restene benyttes til noe!

Jeg har egentlig aldri laget ostesmørbrød med kyllingkjøtt før, men tenkte at det kan jo ikke bli vondt, så jeg hoppa i det. Og i sommerens tegn, hadde jeg fryktelig lyst på grillsmak, så jeg dro fram BBQ-sausen fra kjøleskapet, og fant ut at detta måtte jo bare bli godt!

Og sånn gjorde jeg det:

Kyllingkjøtt, ca et halvt, stort lår, putta det i en liten plastpose, krydra det med litt paprikapulver og litt salt, og tok en stor dæsj med BBQ-saus. (ca 2,5 ss.) Smurte littegrann smør på ei skive, la på kyllingkjøttblandingen i et tykt lag på skiva, og toppa det hele med et godt lag med Jarlsberg.
Satte det inn nest nederst i ovnen, på veldig høy varme, og lot det stå til osten begynte å bli gylden.

Var ganske spent på kombinasjonen kylling, BBQ-saus og ost, men det smakte godt - og kommer helt sikkert til å bli gjentatt når jeg har kyllingrester igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar