Blogger jeg følger

onsdag 17. august 2011

Kald saus til fisk

Dette er en saus jeg har fått servert av min svigerinne ved to anledninger - og den er så god at jeg helt sikkert kunne ha spist kun den alene.
Og den er egentlig superenkel å lage.

Jeg spurte etter oppskrift på den her om dagen, men det finnes altså ingen nøyaktig oppskrift på den, så man må egentlig bare smake seg fram.

Og sausen inneholder:

Lettrømme
Majones
Sylteagurklake, eventuelt finkutta sylteagurk
Sukker

Til én (litt drøy) porsjon brukte jeg:

2 ss lettrømme
Ca 1,5 ss majones
4-5 ss sylteagurklake
1,5-2 ts sukker

Rør alt godt sammen, sausen skal være litt sur/søt, men itt fylde fra majonesen.

Jeg har tidligere bare fått servert den til laks, men den smakte og utmerket til pannestekt torsk, og passer nok helt sikkert til andre fiskeslag.

Enjoy!

-ToveBibbi-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar