Blogger jeg følger

mandag 24. januar 2011

Små gleder!

De siste månedene har jeg kun klart å spise Start-kjeks som brød-alternativ. Men i helga gikk jeg tilfeldigvis forbi knekkebrødhylla i butikken, og så Ryvita Sesame-knekkebrød, og fikk munnen full av vann!

For å være ærlig: Start-kjeks smaker INGENTING, men det er lett fordøyelig, og det har glidd veldig lett ned - og det varmer et matelsker med spiseproblemers hjerte! Og med spiseproblemer mener jeg PROBLEMER, ikke forstyrrelse.. Jeg har da fått i meg noe i disse lange månedene etter den feilslåtte operasjonen - har bare "dynga" ned kjeksen med pålegg, for å kompensere for det elendige næringsinnholdet - og manglende smaken.

Men ja altså, tilbake til knekkebrødet....jeg tenkte det var på tide å prøve å avansere i matveien, formen virker som om den er stigende, og man kan da ærlig talt ikke leve på Start-kjeks resten av livet! Det er maaaange år siden jeg spiste det sist, men i det siste har jeg utviklet forskjellige matdiller, og sesamfrø er altså en av de. Og så er Ryvita så tynt, at jeg faktisk får i meg et helt knekkebrød pr. måltid - oh lykke!!! Mye sunnere enn kjeks er de også....

Og så matfokusert som jeg har blitt etter å ikke ha kunnet spise i mange måneder i strekk, blir det mye tanker rundt mat, og hva jeg har lyst på, og ikke minst, hva inneholder mye proteiner og næring!

Så i dag, når jeg kjørte hjem etter koselig besøk hos ei venninne, satt jeg og grublet litt over hva jeg kunne ha på disse knekkebrødene, som var proteinrikt og fristende, og det første som slo meg var bunost. Veeel, det og er en av matdillene mine for tiden, så jeg blei ikke nevneverdig overrasket over det. Og tidligere på dagen hadde jeg veldig lyst på ribberull, så det og måtte stå på lista tenkte jeg.... Og så slo det meg: Kreolsk Kyllingsalat!!!!!

Jeg er ikke den største fanen av sterk mat og sånn, men jeg er veldig glad i mat med mye smak, og Kreolsk Kyllingsalat er noe av det absolutt beste jeg veit - helst på nybakt brød, men det er ingen realitet for tiden, så da håper jeg at det smaker like godt på sesamknekkebrødene mine!

Og når det er sagt, skal jeg rett og slett teste det ut - for nå blei jeg sulten! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar