Blogger jeg følger

lørdag 15. januar 2011

Kylling og ris

Har ikke hatt helt de store kokkeleringsdagene i det siste, men jeg har spist, spist og spist som en gal i det siste!
Endelig har magen min vært veldig mottagelig for mat, og jeg må si det har vært en deilig følelse!

Så her om dagen fant jeg ut at jeg skulle lage en klassiker i heimen - kylling, ris og bearnaise. Jeg er så heldig å kjenne noen som jobber i storkjøkken, så jeg har et spann med bearnaisepasta, som bare skal blandes ut i vann, så middagen er suerkjapp lage.

Man trenger:

1 kyllingbryst i strimler
Litt ris, jeg hadde igjen en "boil-in-bag" langkornet ris, som jeg brukte.
1 pose bearnaisesaus
1 boks babymais - og eventuelt andre grønnsaker du måtte ha, og ha lyst på.
Litt gurkemeie, og eventuelt annet krydder til risen

Slik gjorde jeg det:

Sett på kokevann til risen. Skjær opp kyllingen i strimler, krydre med salt og pepper - og stek den i meierismør på litt over middels varme, mot slutten av steketiden, tilsettes babymaisen. (erter er også veldig godt til dette, men det hadde jeg ikke.) Kok ris etter anvisning på pakken, hell tilbake i kjelen, og tilsett litt gurkemeie. Sausen lages etter anvisning på pakken, bland alt sammen og spis!

Enjoy!

Dette har vært middag, frokost, lunsj, kvelds og nattmat for meg i litt over to dager nå - greit å være billig i drift!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar