Blogger jeg følger

onsdag 5. januar 2011

Nydelig påleggssalat.

Jeg må bare videreformidle denne nydelige salaten, leita litt i bloggverdenen i går, og fikk svar på det jeg ønska meg i forhold til rekesalat, så fant jeg denne hos Storemyra, og den kan virkelig anbefales!!

Jeg forandret bittelitt på den da, men smakte nydelig allikevel!

Du trenger:

Ca 200 gram reker og krepsehaler
1 stang stangselleri
3-4 paprikaringer
3-4 cm purre
1 chili uten frø
2 ss majones
2 ss lettrømme
Noen dråper tabasco
Dill

Og sånn gjør du:

Ha reker/krepsehaler i en sil, så mesteparten av laken rennes av. Finhakk chili og paprika, kutt sellerien i biter, og purren i halve ringer. (Jeg brukte en middels stor vårløk . det var det jeg hadde.)
Bland sammen majones, rømme og tabasco - bare noen få dråper, skal bare gi en fin peppersmak, ikke være sterk!
Bland til slutt reker/krepsehaler og grønnsakene sammen med majones/rømme-blandingen. OG dryss over en god teskje dill som du blander inn.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar