Blogger jeg følger

søndag 9. januar 2011

Fiskepinner i tortillalefse

Jeg kan altså ikke spise brød for tiden. Magen min er ikke mottagelig for det - dessuten skal jeg prioritere proteiner (prøve å si det fort noen ganger!!) og da kommer brød sørgelig langt ned på lista gitt. Men jeg savner virkelig ei skive nybakt brød, med godt smør og ost på!

Grunnen til at jeg skriver dette, er at jeg kikka innom Monicas Matverden, og fant oppskrift på fiskepinner i burgerbrød, og fikk så veldig lyst på det, men innså jo at burgebrødet bare måtte sløyfes.

Grubla litt, men kom fram til at jeg kunne lage min egen variant, og da falt valget på tortillalefser, og agurkdressing med rømme. Dette er en full middag for meg, om ikke mer - men passer vel greit som en kjapp liten lunsjrett for de fleste.

Du trenger:

1 tortillalefse
2 fiskepinner
Litt ruccola
1/2 liten agurk
Ca 1/2 beger lettrømme
3-4 ts sukker
3-4 ts 7% eddik
Litt varmt vann til å røre ut sukkeret i.

Start med agurksalaten, bland ut sukkeret i litt varmt vann, smak til med eddik, hell opp i rømmen, og smak til du har ønsket syrlighet. Bruk en ostehøvel til å skive oppi så mye agurk du ønsker.
Stek fiskepinnene etter anvisning på pakka. Og varm lefsa i en panne.

Legg på ønsket mengde med agurksalat, litt ruccola og fiskepinnene - og spis!

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar