Blogger jeg følger

søndag 31. oktober 2010

Kylling,- og grønnsaksform

Denne oppskriften har jeg stjålet av broren min, og forandra litt på, etter min smak og mine ønsker...og skalert ned så den passer til én...

Du trenger:

1 kyllingbryst i strimler
1/4 rød paprika
1/4 orange, eller gul paprika
1/2 løk
1/2 brokkoli
4 champignon
Creme fraiche
Oystersaus
Salt og pepper
Reven ost

Start med å dele opp alt i strimler. Brokkolien i små buketter, og soppen i tynne båter. Greit å ha alt klart før man begynner.
Stek kyllingen så strimlene får en stekeskorpe, legg til side. Stek så grønnsakene hver for seg, og legg til side, de skal ikke få farge, bare en kjapp oppvarming/bli blanke. Soppen kan godt stekes litt lenger - husk å ikke salte soppen FØR den har fått stekeskorpe, ellers blir den bare "soggy".

Ha alt over i en ildfast form, ha rikelig med grovkvernet pepper over, alt etter smak, og ha over noen skjeer med creme fraiche og oystersaus, og bland godt sammen. Ha ost på toppen, og la det stå i ovnen på ca 185 grader i 10-15 minutter, til alt er gjennomstekt, og osten har smeltet. Veldig godt med litt salat til og hvitløksbaguetter.

Dette passer og veldig godt med svinekjøtt, for de som måtte foretrekke det.

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar