Blogger jeg følger

lørdag 30. oktober 2010

Biffsnadder

Jeg hadde store planer om å lage meg skikkelig junkfood-middag i dag, siden det var pepperbiff som ukas God Helg-produkt på Kiwi. Men etter morgenens "stunt" med å gomle i meg hvitløksbaguett, kjennes det ut som magen ikke er helt enig.... Det er jo stadig håp da, så jeg har ikke gitt opp helt enda! :-)

Dette er jo strengt tatt en rett man ikke trenger oppskrift til, men jeg skriver den nå allikevel jeg da....

150 gr biff av storfe
En "håndfull" pommes frites
Løk
Paprika
Champinon
Bearnaisesaus
Salt og pepper

Strimle biffkjøttet. Skjær løk og paprika i strimler, og skjær soppen i skiver hvis du bruker fersk sopp. (jeg velger latmannsvarianten og har boksechampinon.)
La kjøttet få stekeskorpe før du tilsetter sopp, løk og paprika - pepre godt med grovkvernet pepper. Skru ned plata til laveste temperatur, og hold det varmt, rør om av og til, så ikke skinnet på paprikaen blir hardt og uspiselig.

Jeg bruker og latmannsvarianten på pommes frites, nemlig Hoffs opphøgde poteter, veldig gode, og litt mindre fett, for de som ønsker det - og de er ferdige på 1-2-3... Forvarm ovnen til 225 grader, ha potetene på ei bakepapirkledd stekeplate, sett inn i ovnern - og de er ferdig på 5 minutter. Krydre etter ønske, jeg bruker salt og Hoffs Pommes friteskrydder.

Sausen lager jeg av pose...har aldri klart å lage bearnaisesaus fra bunnen av, men en vakker dag får jeg det nok til! :-)

Vil man ha en litt mere "luksusvariant" av dette, så lager man jo selfølgelig potetbåter, gjerne timianpoteter, og saus fra bunnen av, men dette er veldig godt dette og - og det går veldig fort, så man kan nyte lørdagskvelden!

Enjoy!

PS.: Jeg har endelig fått meg et skikkelig kamera, så etterhvert kommer det nok et bilde og to av det jeg lager og! :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar