Blogger jeg følger

lørdag 30. oktober 2010

Eggesalat

Det blir ikke alltid lagd mat her i heimen... Etter en operasjon, så er ikke alltid magen min like interessert i å spise, så da dropper jeg gjerne matlaginga.

Men jeg har jo noen enkle oppskrifter på lur... Dette er en påleggssalat, som jeg stort sett bare lager til jul - og derfor smaker den jo ekstra godt! :-)

Du trenger:

4 egg
1 pose majones
Litt purre, eller vårløk
Litt lake av sylteagurk + noen skiver av sylteagurk
Salt og pepper
(jeg bruker i tillegg Nahrom, og Salatkrydder fra Alpnaering, men det er jo ikke alle som har det i hus, men smak til med eventuelle krydder/urter du tror passer til.)

Hardkok eggene, skyll de i kaldt vann, og skrell de. Deles opp med eggdeler, først den ene veien, så den andre. Finhakk purre/vårløk, og sylteagurken.
Ha majonesen i en bolle, tilsett egg, purre/vårløk og sylteagurk, bland godt sammen. Smak til sylteagurklake, salt og pepper - eventuelt annet krydder.

Denne smaker utrulig godt på nybakt godt brød, og blir bare bedre av å stå noen dager så smakene får satt seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar