Blogger jeg følger

torsdag 6. oktober 2011

"Rullequesedilla"

Kveldssnacks i full fart...

Det har seg sånn at kroppen min stadig spiller meg noen stygge puss...og jeg har vært ut og inn av sykehuset de siste 4 ukene - skrevet ut den ene dagen, for så å bli lagt inn igjen den neste - uten å vite hva som forårsaker magesmertene, bortsett fra at det er ettervirkninger av komplikasjoner, etter en slankeoperasjon i februar 2010.

Det resulterer gjerne i at kjøleskapet ikke inneholder så mye fristende når man kommer hjem - men heller noe som er på grensa til skolemodent, som følges ut i luggen...
Og når man på toppen av alt velger å være sosial i stedet for å være fornuftig og gå og handle når man kommer seg hjem fra syjehuset, må man ty til litt idémekking seint på kvelden.

Jeg ærklerte så tøft til en av mine venniner at "nå skal jeg hjem og spise", etter endt sosialisering, og så for meg en enkel skive med skinkepålegg, ost og paprika, for det visste jeg var i kjøleskapet - innkjøpt på lørdags formiddag. Og hadde i grunnen sett meg veldig fornøyd med det, helt til jeg innser at brød var mangelvare...og butikkene var stengt.

Cruisa avgårde - meget sulten, til nærmeste bensinstasjon, men de hadde jo ikke brød der heller!! Ganske slukøret tuslet jeg meg mot utgangen igjen, da ser jeg plutselig hvetetortillas!! Og tenkte umiddelbart quesedilla - smelta ost blir aldri feil... ALDRI!

Sulten som jeg var, tok jeg "kjappversjonen"... Og det var sånn:

1 stk hvetetortilla, med et lite lag ketchup på, godt med Jarlsberost, et lag med hamburgerygg, litt lett krydring med grillkrydder og noen strimler med paprika, rulles og pakkes inn i aluminiumsfolie, og varmes i ovnen på "full spiker" til osten er så smelta som du vil ha den. Det tok jo selvfølgelig litt lengre tid enn jeg i utgangspunktet hadde planlagt, siden jeg rulla den, men jeg fikk litt "junk food"-følelse når jeg spiste den, og siden smelta ost aldri blir feil for meg, så smakte det utmerket!

Enjoy! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar