Blogger jeg følger

tirsdag 13. september 2011

Alt-i-ett-form.

Jeg er stor fan av mat som kan lages i én gryte, eller i én form. Enkelt og greit - og lite oppvask! :-)

Det var grunnlaget for middagen jeg laget meg på torsdag - problemet er jo at det blir mye mat, i alle fall når jeg er aleneboer...
Men med fryser tilgjengelig, er det jo egentlig ikke noe problem, man ender opp med å ha lettvinne middager på travle dager. Bare man husker å ta det opp fra fryseren da, vel og merke! :-)

Det er ikke alltid jeg er like fantasifull når det kommer til matlaging, og jeg hadde i utgangspnktet bare tenkt til å steke noen kjøttpølser, og ha snittebønnestuing ved siden av, men så fikk jeg så fryktelig lyst på fløtegratinerte poteter og, så da begynte hjerne å fungere litt, og det endte med en form med mye godt i...

Dette hadde jeg:

2 røkte kjøttpølser
1 pakke fløtegratinerte poteter
1 boks snittebønner
1 løk
1/2 boks kremfløte
Noen skiver ost

Og sånn blei det tilberedt:

Jeg skjærte pølsene i skiver, delte løkeni to, og så i skiver. Helte boksen med bønner over, og potetmiksen over der igjen. Erstattet mesteparten av væsken som skal i potetmiksen med fløte, satte det i ovnen på ca 200 grader, og lot det stå der lenge - til løken ble myk. La på ost, og lot det stå i ca 5 minutter til.

Mye halvfabrikat i denne retten, men jeg klarer ikke alltid å gå forbi 10-kroners tilbud.

Men godt blei det, spesielt med en "dæsj" tyttebærsyltetøy til!

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar